lördag 11 december 2010

Fotografering: Charlotta och hästarna, 12 okt 2010


Det blev en tidig morgon. Vi hade räknat med dimma och Charlotta som är morgonpigg flög upp ur sängen på morgonen och kollade om det var dimma vilket det var och då var det bara på med klänningen och sen ut till stallet!

Vi var till och med i god tid, jag började fota men insåg ganska snabbt att det ännu var lite mörkt så vi fick vänta lite tills solen kommit upp lite mer :-D





Nu börjar solen titta fram!



Det var så himla vackert med solen som gick upp, dimma och dagg i all spindelnät!














Det var som ni kanske förstår en himla kul fotografering och jag är jättenöjd med bilderna!



Nästa häst på tur blev Any. Efter lite inladdning av bilder under frukosten så hann all dimma försvinna men det gjorde absolut ingenting, vi hade ju sol!



Vi siktade in oss på att ta vanliga ridbilder på stubbåkern och de blev jättehärliga!







Dock är Any ganska busig ibland haha Men visst måste man få ha roligt ibland? Och Charlotta verkade ha minst lika roligt som Any :-D



















Efter lite bilder på stubbåkern gick vi in i skogen, det var ganska mörkt så det var väldigt svårt att få bra bilder där inne, men så såg jag denna ljusstrålen, hur fint va inte det liksom!?


Och skogen, där är ju bara helt underbart! Jag älskar verkligen bokskogar!



Helt underbart!


Tillsist vart det Maggie´s tur! Hon heter egentligen Magic Moon och är Any´s dotter.

När vi kom ut med Maggie så hade det faktiskt kommit ut moln! Först blev jag lite besviken, men när jag såg att det var ljust nog att bli fina bilder ändå och när jag såg hur bilderna blev så kändes det faktiskt jättebra att det blev lite molnigt!






















Efter 2 dagar hos Charlotta och hästarna och en hel drös med bilder är jag verkligen supernöjd! Det kunde inte ha blivit bättre! Jag hade jättekul! Trots att jag glömde reflexskärmen hemma...


14 kommentarer:

Anonym sa...

Superfina bilder!
och jäklar va människan hade fina grejer :D

Aspepuff sa...

Verkligen jättevackra bilder! Du har en stor talang, jätteduktig är du!
Sen är det alltid kul att se så fina och samspelta ekipage på bild! det gör inte det hela sämre! =D satt som klistrad och har kollat igenom varenda bild!

Charlotta sa...

Superduperunderbartfantastiskt fina bilder!!:D Inte kunde jag tro att vi kunde bli så fina på bild ;)

Louise Hellström sa...

Fantastiska bilder! Du är så duktig Zandra! :)

Linnea sa...

UNDERBAAART!!

clara sa...

Gud vad du är duktig!
Jättefina allihopa!

Stine sa...

Oj så fina alla bilderna vart!!!
Tänk att det vart sol då iallafall=)
Älskar ljuset som blev i dimman och morgonsolen!

Anonym sa...

Fantastiskt!

Ida sa...

Så fantastiskt fina bilder! Du är så himla duktig!

Zandra Ahl Olausson sa...

Tusen tack allihopa för era fina ord! Verkligen kul att höra :-)

Mvh Zandra

maria sa...

Du har så HIMLA vackra bilder!!!
Systemfotade eller hur??

victoria sa...

herregud vad fina bilder! du är superduktig :D

Alexandra sa...

Helt otroligt fina bilder! Riktigt bra gjort!!

Jenny sa...

Jag ääääälskar bilderna i dimman, så otroligt vackra och inspirerande!