fredag 28 januari 2011

Att fota människa...


...Är jättesvårt! Men också jättekul!

Jag åkte till en kompis, Malin Andersson som också fotograferar en hel del, mest hästar och cross, men i alla fall, vi ville båda testa att fota människor.
Jag gillar ju inte alls att vara med på bild( men det går givetvis bra om mina hästar är med haha) och Malin känner ungefär detsamma men vad gör man inte för lite fototräning?

Självklart tar man på sig lite fotovänliga kläder och går ut i ca 10 minusgrader och låtsas som att det är vår!

Det var helt klart väldigt annorlunda mot att fota hästar som jag vanligtvis gör, men jag tyckte det var himla kul och jag gör det gärna igen, det känns som en riktigt kul utmaning faktiskt!






Efter en mysig fika var det min tur att bli fotad. Det var hur fint som helst i solnedgången och blev riktigt läckert ljus!
Jag och Malin kommer testa snart igen, jag längtar tills nästa gång!

Malin har dessutom precis startat sin nya hemsida så kika gärna in och titta på hennes härliga bilder!
Länk till MalinsPictures.se


Inga kommentarer: