söndag 2 januari 2011

Fotografering: Norah och Conny, 29 dec 2010


Äntligen blev det en vinterfotografering med bilder jag verkligen är nöjd med!

För denna vintern iaf, jag har några härliga från vintern 09-10 också men inte en hel fotografering som jag kan säga att jag är nöjd med nästan alla bilderna.

Eller ja, bilderna på Conny kändes riktigt bra, sen som jag skrev innan så kom det mörka gråa moln och gjorde bilderna på Norah och Leia vansinnigt tråkgråa så jag har bestämt mig att de inte ens fick vara med i detta inlägget för jag blir bara irriterad på dem!

Ja ja, nog om det.
Jag hade ju hoppats på strålande sol, det är mycket lättare att fota i snö då och det ger ju också mycket finare bilder!
Väderprognosen höll i flera dagar innan, det skulle vara blå himmel hela dagen, tills sent på kvällen dagen innan, då ändrade de sig och sa att det skulle bli molnigt hela dagen, rena skräcken!
Jag är i alla fall väldigt glad att det blev mestadels sol under hela tiden jag fotade Conny!


Platsen vi var på var helt perfekt och till min stora glädje var det även lite frost på de långa grässtråna som stack upp!











Dessa bilderna var verkligen ett perfekt avslut på året. Jag har utvecklats jättemycket under 2010 och allra mest nu i höstas faktiskt och jag ser fram emot många nya utmaningar och bra bilder detta året!



Jag har för en gångs skulle svårt att hitta en favorit från dagen, jag gillar så många av de, en av mina(många) favoriter i alla fall är den stående bilden ovan till höger, givetvis är den som bäst i stort format, men ni får bara se de smått, men man kan iaf klicka och se de stående bilderna i lite större format, alltså i samma format som de liggande.



Som sagt, en jättekul fotografering! Tack Norah!



2 kommentarer:

Stinelo sa...

Å så fina bilder!!!
Verkligen jättefint ljus- du sak alla gånger vara stolt opch glad över denna fotografering!=)
Tjuisigt ekipage oxå! och fint med så himlans fin natur!

vill bara se fler foton!!!

Andrea sa...

Hej, jag måste bara säga att du är sjuuukt duktig med att fota! Noras bilder blir heeelt underbara! Fotar du andra? Skulle vara väldigt intresserad av det. Svara gärna i bloggen!

/Andrea